הפוסט הראשון ידבר על Google Wonder Wheel, החלטתי לתרגם את הביטוי ל"גלגל הקסם" של גוגל.
גלגל הקסם הוא כלי עזר במציאת מילות מפתח וביטויי מפתח בקידום אתרים.
הוידאו המצורף יוביל אתכם את הדרך לשימוש נכון ויחקור את האפשרויות שכלי עזר זה למילות מפתח מכיל. גוגל כרגיל, התעלו על עצמם וחנכו את google wonder wheel בשנת 2009, נכון לזמן זה, הוא קיים ב- google.com ובמנועי חיפוש גוגל תלויי גאוגרפיה אחרים, אך לא ב- google.co.il, אנחנו נחזיק אצבעות שגם לשם הוא יגיע בעתיד.
דווקא את הפוסט הראשון רציתי להקדיש לכלי עזר זה, שילוב נכון של מנועי החיפוש לאינטגרציה עם מקדמי/ות אתרים.
אחד מהמהלכים הכי חשובים בקידום אתרים בארץ (google.co.il) או בחו"ל (google.com או איזו סיומת שבה תבחרו) הוא "עבודה" עם/לצד/במקביל למנועי החיפוש ולא כנגד.
ההבדל המהותי בין קידום אתרים (SEO) "נקי" (White Hat SEO) לעומת, נקרא לזה "מטונף" (Black Hat SEO) או כל גווני הטינוף השונים, הוא תוחלת החיים של האתר שאותו אתם מקדמים. אבל נדבר על כל זה בפוסטים עתידיים. כרגע, נתמקד בכלי העזר הנפלא והידידותי כל כך למשתמש שגוגל הנפיקה Google Wonder Wheel.
ונתחיל מהחלק הראשוני, הבסיסי ביותר, "מילות מפתח" או "ביטויי מפתח" "ארוכי זנב" או "קצרי זנב" (תרגום חופשי של הביטויים, על פי סדר, keywords, key phrases, long tails, short tails), אלו בעצם ה"ביטויים" שמתארים את שיוכו של התוכן באתר לעולם התוכני הרלוונטי ברשת.
מה הכוונה? בתור "תרי רשת" (תרגום חופשי של "searchers") כשאתם ניצבים מול מנועי החיפוש בחפשכם אחר פיסת מידע, תוכן וידאו, תוכן שמע, תוכן ויזואלי, אתם מקלידים את המילה, או צמד או קובץ המילים שיעזרו למנועי החיפוש לקשר אתכם עם תוצאות החיפוש הנכונות.
גוגל, ושאר מנועי החיפוש, עובדים על מנגנון של אינדוקס, מלשון 'אינדקס' (תוכן עניינים). תדמיינו מין יצורים וירטואליים (crawlers) שנעים לרוחביי ואורכיי ואלכסוניי כל מימדי הרשת ללא הפסק ונעים מאתר אחד לשני, לשלישי ועד אין סוף ובחזרה, אותם "זוחלים וירטואליים" בעצם מאנדקסים את התוכן הכתוב (בעתיד הקרוב גם תמונות, וברחוק גם תוכן וידאו יאונדקסו), וסורקים את התוכן הכתוב (אנחנו נדבר על ההיבטים של תוכן כתוב מבחינות טכניות שיתאמו בצורה הטובה ביותר לאותם "זוחלים" -פרה-פרה, כמו שאומרים). אותם "זוחלים" מאנדקסים בעצם את הביטויים החוזרים ב"צפיפות" מסוימת באותו התוכן הכתוב, אותם ביטויים הרלוונטים לאתר (כל כך הרבה גורמים משפיעים על האינדוקס- ננסה לגעת בכמה שיותר - המטרה היא לא להלעיט אתכם בפרטים, אלא ללמד אתכם ל"דוג" במרחב הוירטואלי.) הם בצורה זו או אחרת "ביטויי המפתח"/"מילות המפתח" וכדומה. והרי ידועה הקלישאה שתוכן הוא הכל! (במאמר מוסגר, תוכן הוא האחראי לאינדוקס נכון במנועי החיפוש, אזי, ניעות תנועה לאתר ממנועי החיפוש, אזי, מבקרים חוזרים, אזי מבקרים חדשים, אזי גידול באחוזי התנועה אל האתר, אזי, הכנסות מנפח התנועה אל האתר).
כי כשאדם מסוים מקליד google.co* בתיבת הכתובת של הדפדפן שלו ומחפש לדוגמא מידע על "אלכסנדר הגדול" ללא מקורות או ידיעה על אתרים שיובילו אותו לכיוון הנכון, גוגל בעצם מציעה לו תוצאות חיפוש שרלוונטיות לביטוי המפתח שהוא הקליד. כל נישה שהיא, כל תת-נישה שהיא, קטנות כגדולות שיהיו, גוגל מאנדקסת את האתרים על פי כללים מסוימים והתוצאה לכך היא ידידותיות למשתמש (ל"גולש", ל"תר ברשת") ובמובן אחר, חממה למקדמי/ות אתרים.
המטרה של כל מקדם/ת אתרים היא להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש של אותן מילות מפתח רלוונטיות לעולם התוכן של האתר המדובר (לא משנה הנישה) ובלוג זה יסייע לכם מעבר למונחים טכניים וכללים יבשים, כי היכן שיש עוד אלפי מקדמים/ות בארץ (ומאות אלפים ויותר בחו"ל) יצירתיות היא זו ששוברת את המסגרת המקובעת של "הקופסא" של מנועי החיפוש. וכיוון שמנועי החיפוש, גוגל לפחות, משדרגים את עצמם תדיר באופן דינמי, דווקא היצירתיות היא זו שתפרוץ ופורצת, איפה ששאר נותרים באבק תוצאות החיפוש (SERP).
אז קודם כל, על מנת להבהיר, Google Wonder Wheel, כרגע נמצאת בשימוש ב- Google.com, אז על מנת ליישם את השימוש בכי העזר הנ"ל, עליכם להעביר את ההגדרות מנוע החיפוש שלכם לgoogle.com. מטרתו העליונה של כלי העזר הנ"ל על פי השערתנו, היא לסייע במחקר מילים להרחיב את רלוונטיות התוכן של בוני/מתחזקי/מקדמי/ות האתרים. ולמצוא הקשרים לביטויי חיפוש רלוונטים נקשרים. ברשת יש מקום לכולם. הכל כל הזמן זז ודינמי, ומחקר מילים מוצלח לעולם לא מפסיק, "גלגל הקסם" של גוגל יעזור לכם להסתגל לאינסופיות של מנועי החיפוש, לאיתור מוצלח של שימוש נכון ב"מילות מפתח" ויישומם בתוכן האתרים.
גלגל הקסם הוא כלי עזר במציאת מילות מפתח וביטויי מפתח בקידום אתרים.
הוידאו המצורף יוביל אתכם את הדרך לשימוש נכון ויחקור את האפשרויות שכלי עזר זה למילות מפתח מכיל. גוגל כרגיל, התעלו על עצמם וחנכו את google wonder wheel בשנת 2009, נכון לזמן זה, הוא קיים ב- google.com ובמנועי חיפוש גוגל תלויי גאוגרפיה אחרים, אך לא ב- google.co.il, אנחנו נחזיק אצבעות שגם לשם הוא יגיע בעתיד.
דווקא את הפוסט הראשון רציתי להקדיש לכלי עזר זה, שילוב נכון של מנועי החיפוש לאינטגרציה עם מקדמי/ות אתרים.
אחד מהמהלכים הכי חשובים בקידום אתרים בארץ (google.co.il) או בחו"ל (google.com או איזו סיומת שבה תבחרו) הוא "עבודה" עם/לצד/במקביל למנועי החיפוש ולא כנגד.
ההבדל המהותי בין קידום אתרים (SEO) "נקי" (White Hat SEO) לעומת, נקרא לזה "מטונף" (Black Hat SEO) או כל גווני הטינוף השונים, הוא תוחלת החיים של האתר שאותו אתם מקדמים. אבל נדבר על כל זה בפוסטים עתידיים. כרגע, נתמקד בכלי העזר הנפלא והידידותי כל כך למשתמש שגוגל הנפיקה Google Wonder Wheel.
ונתחיל מהחלק הראשוני, הבסיסי ביותר, "מילות מפתח" או "ביטויי מפתח" "ארוכי זנב" או "קצרי זנב" (תרגום חופשי של הביטויים, על פי סדר, keywords, key phrases, long tails, short tails), אלו בעצם ה"ביטויים" שמתארים את שיוכו של התוכן באתר לעולם התוכני הרלוונטי ברשת.
מה הכוונה? בתור "תרי רשת" (תרגום חופשי של "searchers") כשאתם ניצבים מול מנועי החיפוש בחפשכם אחר פיסת מידע, תוכן וידאו, תוכן שמע, תוכן ויזואלי, אתם מקלידים את המילה, או צמד או קובץ המילים שיעזרו למנועי החיפוש לקשר אתכם עם תוצאות החיפוש הנכונות.
גוגל, ושאר מנועי החיפוש, עובדים על מנגנון של אינדוקס, מלשון 'אינדקס' (תוכן עניינים). תדמיינו מין יצורים וירטואליים (crawlers) שנעים לרוחביי ואורכיי ואלכסוניי כל מימדי הרשת ללא הפסק ונעים מאתר אחד לשני, לשלישי ועד אין סוף ובחזרה, אותם "זוחלים וירטואליים" בעצם מאנדקסים את התוכן הכתוב (בעתיד הקרוב גם תמונות, וברחוק גם תוכן וידאו יאונדקסו), וסורקים את התוכן הכתוב (אנחנו נדבר על ההיבטים של תוכן כתוב מבחינות טכניות שיתאמו בצורה הטובה ביותר לאותם "זוחלים" -פרה-פרה, כמו שאומרים). אותם "זוחלים" מאנדקסים בעצם את הביטויים החוזרים ב"צפיפות" מסוימת באותו התוכן הכתוב, אותם ביטויים הרלוונטים לאתר (כל כך הרבה גורמים משפיעים על האינדוקס- ננסה לגעת בכמה שיותר - המטרה היא לא להלעיט אתכם בפרטים, אלא ללמד אתכם ל"דוג" במרחב הוירטואלי.) הם בצורה זו או אחרת "ביטויי המפתח"/"מילות המפתח" וכדומה. והרי ידועה הקלישאה שתוכן הוא הכל! (במאמר מוסגר, תוכן הוא האחראי לאינדוקס נכון במנועי החיפוש, אזי, ניעות תנועה לאתר ממנועי החיפוש, אזי, מבקרים חוזרים, אזי מבקרים חדשים, אזי גידול באחוזי התנועה אל האתר, אזי, הכנסות מנפח התנועה אל האתר).
כי כשאדם מסוים מקליד google.co* בתיבת הכתובת של הדפדפן שלו ומחפש לדוגמא מידע על "אלכסנדר הגדול" ללא מקורות או ידיעה על אתרים שיובילו אותו לכיוון הנכון, גוגל בעצם מציעה לו תוצאות חיפוש שרלוונטיות לביטוי המפתח שהוא הקליד. כל נישה שהיא, כל תת-נישה שהיא, קטנות כגדולות שיהיו, גוגל מאנדקסת את האתרים על פי כללים מסוימים והתוצאה לכך היא ידידותיות למשתמש (ל"גולש", ל"תר ברשת") ובמובן אחר, חממה למקדמי/ות אתרים.
המטרה של כל מקדם/ת אתרים היא להופיע בדף הראשון של תוצאות החיפוש של אותן מילות מפתח רלוונטיות לעולם התוכן של האתר המדובר (לא משנה הנישה) ובלוג זה יסייע לכם מעבר למונחים טכניים וכללים יבשים, כי היכן שיש עוד אלפי מקדמים/ות בארץ (ומאות אלפים ויותר בחו"ל) יצירתיות היא זו ששוברת את המסגרת המקובעת של "הקופסא" של מנועי החיפוש. וכיוון שמנועי החיפוש, גוגל לפחות, משדרגים את עצמם תדיר באופן דינמי, דווקא היצירתיות היא זו שתפרוץ ופורצת, איפה ששאר נותרים באבק תוצאות החיפוש (SERP).
אז קודם כל, על מנת להבהיר, Google Wonder Wheel, כרגע נמצאת בשימוש ב- Google.com, אז על מנת ליישם את השימוש בכי העזר הנ"ל, עליכם להעביר את ההגדרות מנוע החיפוש שלכם לgoogle.com. מטרתו העליונה של כלי העזר הנ"ל על פי השערתנו, היא לסייע במחקר מילים להרחיב את רלוונטיות התוכן של בוני/מתחזקי/מקדמי/ות האתרים. ולמצוא הקשרים לביטויי חיפוש רלוונטים נקשרים. ברשת יש מקום לכולם. הכל כל הזמן זז ודינמי, ומחקר מילים מוצלח לעולם לא מפסיק, "גלגל הקסם" של גוגל יעזור לכם להסתגל לאינסופיות של מנועי החיפוש, לאיתור מוצלח של שימוש נכון ב"מילות מפתח" ויישומם בתוכן האתרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה