מי הם אותם הכותבים/ות מאחורי התוכן? מי הם האנשים אשר מעלים את תכניהם לרשת? האם התוכן הוא ממקור מהימן? האם כותב/ת התוכן הם דמות מוכרת ופופולרית ברשת מחוץ לאתר תוכן המדובר? האם מקושרים אל אותו/ה כותב/ת ערוצי תוכן אחרים? כל השאלות האלו ושאלות אחרות ונוספות קיבלו מענה בצורת עדכון (יחסית חדש) של גוגל בשם: Google Author Rank..
תודות לעדכון החדש (יחסית) יכולים/ות 'יוצרי/ות תוכן' למתג את עצמם ובאמצעות הרשתות החברתיות ליצור תדמית וירטואלית חיובית שתשפיע על תוצאות החיפוש במנועי החיפוש (SERPs). הרשו לי להסביר... כחלק מהמערך של גוגל לשיפור מנוע חיפוש שלהם והתאמתו לשינויים והפיתוחים ברשת האינטרנט, הם החלו בשילובן של מדיות/פלטפורמות חברתיות והטמעתן אל תוך החיפוש האורגני. כל זה כחלק מתהליך מתמשך אשר מתעדכן תדיר, של שיפור חווית המשתמש - טבע החיפוש משלב תוצאות רלוונטיות גם על פי רלוונטיות יוצרי התוכן - בזירה החברתית.
אחת ההשערות מאחורי עדכון זה: מצאתם/ן כתבת תוכן של אדם מסוים.. ואהבתם? תוצאות אחרות של תוכן פרי עטו/ה יופיעו בהקשרי חיפוש אחרים.
בעיקרון, AuthorRank זו מערכת שמקשרת בין התוכן של יוצרי/ות התוכן להתנהלות החברתית שלהם (נכון לשלב זה, בגוגל פלוס)
בשביל יוצרי/ות תוכן ואפיליאייטס (affiliates) מדובר בעדכון שיגרום לכם/ן להשפריץ ניטים.. למה? קיומכם/ן ברשתות החברתיות יוצר לכם/ן "תדמית" (reputation). אותה תדמית, (תשתדלו כמובן שתהיה חיובית, למען הסר ספק) תתקשר אל אותן כתבות תוכן המקושרות לשמכם. אם קיומכם/ן הוירטואלי הוא "שקיף" (כלומר, קיים ומקושר לכתבות התוכן), ניעות התוכן והנגישות אליו תתגבר. במילים אחרות, ראו פוטנציאל ל"מקפצה" בSEO של אתרכם.
הרעיון מאחורי זה, יוצרי/ות תוכן עם יותר "שיתופים" בגוגל פלוס (כמובן, מדובר ברשת החברתית של גוגל שנסרקת בעדכון זה), ייחשבו כיוצרי תוכן בעלי סמכות מהימנה ואמינה יותר מאלו אשר תוכנם לא משותף ברשתות החברתיות.
עדכון זה בעצם מבטל את האטרף שמסביב לאיסוף כמותי של 'קישורים מובילים מחוץ לאתר' מאתרים לא רלוונטים לתוכן ונישת האתר עצמו. והטמעת מבני קישורים אורגניים רלוונטים ונכונים יותר.
בפועל, כאשר משתמש/ת מכה במקש ה"גוגל פלוס" על תוכן אינטרנטי של יוצר/ת תוכן (שיתוף ברשת החברתית), משתמשים אחרים מהמעגלים האינטרנטיים שלו/ה יראו את כתבת התוכן ה"מומלצת" בגדר המלצה כאשר הם מחפשים את אותו הנושא.
עדכון זה מהווה בעצם חתימה אלקטרונית (שהרי אושרה על ידי יוצר התוכן - מקושרת אל הפרופיל החברתי שלו) לתוכן איכותי ויוצר "שם דבר" או סמכות בערך של התוכן. משמע, קידום האתר לא כפוף רק לאיכות התוכן, אלא גם נתמך על האנשים שיוצרים אותו והרלוונטיות שלהם במרחב החברתי.
הטמעת קוד “rel=author” - קוד ה"כותב/ת" הוא בעצם תווית שמנהל האתר מטמיע בקוד האתר. הקוד מתפקד כמו כל תווית קוד אחרת (כמו follow/no follow), ששולחת הוראות לבוטים החיפוש של גוגל. במקרה זה, ההוראה היא 'קשר את פרופיל המחבר/ת וכל מה שבתוכו עם כתבת התוכן הזו!'
לסיכום, הAuthorRank הוא כלי מצוין למיתוג של יוצרי/ות התוכן עצמם/ן. עם מיתוג האדם שמאחורי התוכן מתאפשר תהליך שלם של מהימנות יוצר/ת התוכן וכל זאת מוסיף ערך חשוב לאיכות התוכן פרי מקלדתם/ן באופן כללי בדירוגם במנועי החיפוש.
כיוון שתמונות הן כלי ויזואלי חשוב שתורם להיענות הגולשים (אינטטרקציה גבוהה), תמונת הפרופיל (תקדישו לה תשומת לב, על פי תנאי השימוש מדובר רק בתמונת פרופיל headshot ברורה) אשר תשתרש אל תוצאות החיפוש המקושרות ליוצר/ת התוכן, תגביר את כמות הקליקים לאתר.
עדכוני פנדה ופינגווין תוצרת גוגל יצרו סטנדרטים חדשים לאיכות הלינקים המקושרים לאתר ולאיכות התוכן. גוגל כמו כן, התחילו לשים יתרה של דגש על תהליך הבניית קישורים טבעי וקישורים בתוך הרשתות החברתיות.
על ידי כן, שנקשר את מה שאנחנו יודעים על יוצר/ת התוכן בין הכתבות תוכן שלו נחזק בצורה משמעותית את הדירוג של התוכן באינדוקסים במנועי החיפוש.
תודות לעדכון החדש (יחסית) יכולים/ות 'יוצרי/ות תוכן' למתג את עצמם ובאמצעות הרשתות החברתיות ליצור תדמית וירטואלית חיובית שתשפיע על תוצאות החיפוש במנועי החיפוש (SERPs). הרשו לי להסביר... כחלק מהמערך של גוגל לשיפור מנוע חיפוש שלהם והתאמתו לשינויים והפיתוחים ברשת האינטרנט, הם החלו בשילובן של מדיות/פלטפורמות חברתיות והטמעתן אל תוך החיפוש האורגני. כל זה כחלק מתהליך מתמשך אשר מתעדכן תדיר, של שיפור חווית המשתמש - טבע החיפוש משלב תוצאות רלוונטיות גם על פי רלוונטיות יוצרי התוכן - בזירה החברתית.
אחת ההשערות מאחורי עדכון זה: מצאתם/ן כתבת תוכן של אדם מסוים.. ואהבתם? תוצאות אחרות של תוכן פרי עטו/ה יופיעו בהקשרי חיפוש אחרים.
בעיקרון, AuthorRank זו מערכת שמקשרת בין התוכן של יוצרי/ות התוכן להתנהלות החברתית שלהם (נכון לשלב זה, בגוגל פלוס)
בשביל יוצרי/ות תוכן ואפיליאייטס (affiliates) מדובר בעדכון שיגרום לכם/ן להשפריץ ניטים.. למה? קיומכם/ן ברשתות החברתיות יוצר לכם/ן "תדמית" (reputation). אותה תדמית, (תשתדלו כמובן שתהיה חיובית, למען הסר ספק) תתקשר אל אותן כתבות תוכן המקושרות לשמכם. אם קיומכם/ן הוירטואלי הוא "שקיף" (כלומר, קיים ומקושר לכתבות התוכן), ניעות התוכן והנגישות אליו תתגבר. במילים אחרות, ראו פוטנציאל ל"מקפצה" בSEO של אתרכם.
עקרונות עדכון Google Author Rank
בבסיס, מדובר בעדכון שמודד את "אומדן" יוצר/ת התוכן בהינתן תוצאות חיפוש (במנוע החיפוש של גוגל). לגולשים המשתמשים במנוע החיפוש זה אומר, שמידי פעם יופיעו לצד תוצאות חיפוש תמונות הפרופיל של יוצרי/ות התוכן. כמו כן, הדירוג של יוצר/ת התוכן על הAuthorRank יחשב כחלק בלתי נפרד מהמשוואה של דירוג האתר ( PageRank).הרעיון מאחורי זה, יוצרי/ות תוכן עם יותר "שיתופים" בגוגל פלוס (כמובן, מדובר ברשת החברתית של גוגל שנסרקת בעדכון זה), ייחשבו כיוצרי תוכן בעלי סמכות מהימנה ואמינה יותר מאלו אשר תוכנם לא משותף ברשתות החברתיות.
עדכון זה בעצם מבטל את האטרף שמסביב לאיסוף כמותי של 'קישורים מובילים מחוץ לאתר' מאתרים לא רלוונטים לתוכן ונישת האתר עצמו. והטמעת מבני קישורים אורגניים רלוונטים ונכונים יותר.
בפועל, כאשר משתמש/ת מכה במקש ה"גוגל פלוס" על תוכן אינטרנטי של יוצר/ת תוכן (שיתוף ברשת החברתית), משתמשים אחרים מהמעגלים האינטרנטיים שלו/ה יראו את כתבת התוכן ה"מומלצת" בגדר המלצה כאשר הם מחפשים את אותו הנושא.
עדכון זה מהווה בעצם חתימה אלקטרונית (שהרי אושרה על ידי יוצר התוכן - מקושרת אל הפרופיל החברתי שלו) לתוכן איכותי ויוצר "שם דבר" או סמכות בערך של התוכן. משמע, קידום האתר לא כפוף רק לאיכות התוכן, אלא גם נתמך על האנשים שיוצרים אותו והרלוונטיות שלהם במרחב החברתי.
צעד ראשון לקראת הAuthor Rank
הצעד הראשון לשדרג את "תדמית יוצר/ת התוכן" שלכם/ן היא בקליק אל תוך המערכת עדכון מידע של גוגל (בתוך הגוגל פלוס שלכם/ן) והיא זמינה בקישור הזה: https://plus.google.com/authorship
עקבו אחר ההוראות המפורטות של גוגל בתהליך "קביעת תדמית יוצר תוכן".
עדכנו תמונת פרופיל והכניסו את פרטי כתובות האתר שאליהם אתם מקושרים והאלגוריתמים של גוגל יעשו את השאר.
זה אמור להספיק לחתימת שמכם/ן במרחב הוירטואלי. למי שנוח לו/ה עם קידוד, ניתן להוסיף קוד חתימה אלקטרונית “rel=author” לכתבות התוכן המפורסמות בשמו/ה (יפורט בהמשך)
יתרון יחסי של ה- Google Author Rank
ישנו יתרון מרכזי כרגע, בזמן למידת האלגוריתמים את ה"author rank" והשתלבותו ברשת. נכון לזמן זה, רק 5% מהאתרים הגלובליים משתמשים בדירוג זה. מדובר עדיין בעדכון חדש שרוב בעלי האתרים ויוצרי התוכן לא משתמשים בו עדיין ולכן המקדימים/ות צפויים לשיעור ערך אומדן שם גבוה יותר (ותק) לעומת הגל שיתפרץ כשערך אומדן זה יהיה נחלת הכלל.
לסיכום, הAuthorRank הוא כלי מצוין למיתוג של יוצרי/ות התוכן עצמם/ן. עם מיתוג האדם שמאחורי התוכן מתאפשר תהליך שלם של מהימנות יוצר/ת התוכן וכל זאת מוסיף ערך חשוב לאיכות התוכן פרי מקלדתם/ן באופן כללי בדירוגם במנועי החיפוש.
כיוון שתמונות הן כלי ויזואלי חשוב שתורם להיענות הגולשים (אינטטרקציה גבוהה), תמונת הפרופיל (תקדישו לה תשומת לב, על פי תנאי השימוש מדובר רק בתמונת פרופיל headshot ברורה) אשר תשתרש אל תוצאות החיפוש המקושרות ליוצר/ת התוכן, תגביר את כמות הקליקים לאתר.
עדכוני פנדה ופינגווין תוצרת גוגל יצרו סטנדרטים חדשים לאיכות הלינקים המקושרים לאתר ולאיכות התוכן. גוגל כמו כן, התחילו לשים יתרה של דגש על תהליך הבניית קישורים טבעי וקישורים בתוך הרשתות החברתיות.
על ידי כן, שנקשר את מה שאנחנו יודעים על יוצר/ת התוכן בין הכתבות תוכן שלו נחזק בצורה משמעותית את הדירוג של התוכן באינדוקסים במנועי החיפוש.
תוספות:
*לקריאת נוספת (באנגלית) על הנושא ועל הטמעת קוד חתימה אלקטרונית: Author information in search results (מתוך מידע מ Google Webmaster Tools Guidelines)
*קישור לבדיקת קוד החתימה האלקטרונית של אתרכם/ן: http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
(כלי מתוך Google Webmaster Tools )
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה