יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

סקר תעשיית SEO - דגשים

חברת קידום האתרים וכלי אופטימיזציה המוצלחת עד מאוד (ואחת מהפייבורייטס של כותבת בלוג זה)  SEOMoz פרסמה לאחרונה את תוצאות הסקר שהריצו בשיתוף עם חברות נוספות מהתחום בקרב משתמשיה. סקר 2012 לתעשיית SEO ושלל ירקות.. בין כל מעל 10,000 משיבי/ות הסקר נאסף מידע רלוונטי לגבי "דרכי הפעולה" שהמשיבי/ות נוקטי/ות במהלך מערך קידום האתרים שלהם, את שייכותם/ן לנישה ועוד ועוד ועוד... את תוצאות הסקר: תמצאו בקישור הזה. ואת האינפוגרפיק המושקע תמצאו כאן.

אבל בואו נתמקד במה שרלוונטי לנו, מתוך תוצאות הסקר (כזכור הוא נערך בין 10,000 איש בעיקר מארה"ב, אנגליה, קנדה ושאר העולם) מיהו/י ה"מקדם/ת הטיפוסי/ת"?  47% ממוקמים בארה"ב, 77% מהם הם גברים, כאשר 46% בין הגילאים 26-34. 18% עובדים/ות בחברות קטנות (בין 2-5 אנשים בחברה), 23% בעלי/ות ניסיון של 3-5 שנים בתחום הonline marketing, כאשר 35% התחילו בתור מקדם/ת בתוך חברה ו- 46% עובדים/ות כרגע בתוך חברת שיווק/קידום.
(כחשוב לציין שאחוז הנשים שענו לסקר השנה הוא רק 22.7%) 

למרות שתעשיית קידום האתרים מתפרשת על יותר ויותר תחומים ורבדים שונים (במסגרת עבודת הקידום), כאשר המחשבה הטבעית הייתה שכל אדם יתחבר אל הנישה מתוך עולם זה ו"יתמחה" בה, התוצאה בפועל מגלה כי יותר ויותר אנשים בוחרים ל"הכליל" את עבודתם ולפעול בכל רבדי עבודת הקידום לעומת הנטייה להתמחות בתחום ספציפי בתוכה.

מה חברות הקידום מציעות ללקוחותיהן?

    92% Search Engine Optimization
    82% Analytics
    71% Link building
    71% Content marketing
    70% Social Media and/or Community Management

ואלו 10 הפעולות הנפוצות ביותר בקידום אתרים/ברנדים (inbound marketing): 

1. 76% Social - Set up/ran a Facebook business page
2. 74% Analytics - Analyzed/tracked site speed and page-load times
3. 69% Competitive - Analyzed competitors' back-links for opportunities
4. 64% Competitive - Analyzed competitors' content for inspiration/opportunities
5. 64% Social - Set up a Google+ business profile
6. 63% Analytics - Analyzed [not provided] data in Google Analytics
7. 59% Content - Started a new blog or invested heavily in blogging
8. 58% On-page - Used rel="canonical" to control duplicate content
9. 57% Analytics - Employed conversion tracking to improve ROI
10. 55% SEO - Focused on Local SEO: Google Places, local keyword targeting, etc.

ולגבי התוכן? 




מהו התקציב החודשי




וכמה מתוקצב לתוכנות וכלי עזר וכדומה בתשלום לקידום אתרים?




ותקציב שיווקי:




וכמובן, החלק הכי מעניין של הסקר, הכלים הנפוצים ביותר לשימוש תעשיית SEO:

5 כלי האנליזציה הנפוצים ביותר בין המשיבים/ות:

 93% Google Analytics
    16% WordPress Stats
    13% Omniture
    9% CrazyEgg
    7% Compete

5 כלי מחקר מילות מפתח הנפוצים ביותר: 


    88.3% Google AdWords
    58.6% Google Insights
    20.2% SEMRush
    16.7% Wordtracker
    13.9% Raven

5 כלים לשיווק תוכן והפצה: 

  74% Twitter
    53% LinkedIn
    45% Google's Insights for Search
    31% StumbleUpon
    31% Google Reader

5 הכלים הנפוצים ביותר לאופטימיזציית המרה 

    73% Google Website Optimizer
    18% CrazyEgg
    16% Pingdom
    11% ClickTale
    8% KISSmetrics

5 הכלים הנפוצים ביותר לאחסנת וידאו: 

    75% YouTube
    30% Vimeo
    23% Facebook
    15% Google+
    11% Self-hosted

10 הכלים (בתשלום) הנפוצים ביותר בקרב מקדמי/ות אתרים: 

    55% SEOmoz & Open Site Explorer
    17% Majestic SEO
    17% Raven
    13% SEMRush
    10% Screaming Frog
    9% Market Samurai
    8% Advanced Web Ranking
    8% Link Assistant, Rank Tracker, etc.
    7% Wordtracker
    7% Spyfu

*הערה: SEOMoz מבקשת לציין שהסקר במקור מקודם על ידה ולכן, אנא שימו לב שהנתון המקושר ל-55% יכול להיות הטייה. 


10 הכלים (לשימוש חינמי) הנפוצים ביותר: 

    83% Google Webmaster Tools
    47% SEOmoz & Open Site Explorer*
    42% Bing Webmaster Tools
    41% Firebug
    31% Majestic SEO*
    28% Yahoo! Site Explorer
    26% Xenu
    22% SEOBook Tools*
    19% Screaming Frog*
    18% Hubspot Grader*

*בנוסף לגרסאות חינם, קיימות גם גרסאות בתשלום. 


10 ערוצי מדיה חברתית הנפוצים ביותר:

    88% Facebook
    83% Twitter
    55% Google+
    49% YouTube
    47% LinkedIn
    47% Blogging
    21% Pinterest
    9% StumbleUpon
    5% Tumblr
    5% Flickr


הערת כותבת הבלוג: את התמתחותי בתחום קידום האתרים עשיתי ברשת האינטרנט הבינלאומית, לכן הכלים השונים שמוזכרים כאן הם חלק בלתי נפרד מתהליך המערך SEO שבו אני פועלת ביום-יום. אנא אם יש לכם/ן בקשות לסקירות כלים מסויימים השאירו כתגובה ואנסה להענות להן במהרה.


אנא הרגישו חופשיים לתת את חוות הדעת שלכם/ן, את הכלים, רשתות החברתיות, כלי הפצת תוכן וכדומה האהובים עליכם/ן..  מה כן הייתם רוצים לראות בתוצאות הסקר הזה?




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה