חברת קידום האתרים וכלי אופטימיזציה המוצלחת עד מאוד (ואחת מהפייבורייטס של כותבת בלוג זה) SEOMoz פרסמה לאחרונה את תוצאות הסקר שהריצו בשיתוף עם חברות נוספות מהתחום בקרב משתמשיה. סקר 2012 לתעשיית SEO ושלל ירקות.. בין כל מעל 10,000 משיבי/ות הסקר נאסף מידע רלוונטי לגבי "דרכי הפעולה" שהמשיבי/ות נוקטי/ות במהלך מערך קידום האתרים שלהם, את שייכותם/ן לנישה ועוד ועוד ועוד... את תוצאות הסקר: תמצאו בקישור הזה. ואת האינפוגרפיק המושקע תמצאו כאן.
אבל בואו נתמקד במה שרלוונטי לנו, מתוך תוצאות הסקר (כזכור הוא נערך בין 10,000 איש בעיקר מארה"ב, אנגליה, קנדה ושאר העולם) מיהו/י ה"מקדם/ת הטיפוסי/ת"? 47% ממוקמים בארה"ב, 77% מהם הם גברים, כאשר 46% בין הגילאים 26-34. 18% עובדים/ות בחברות קטנות (בין 2-5 אנשים בחברה), 23% בעלי/ות ניסיון של 3-5 שנים בתחום הonline marketing, כאשר 35% התחילו בתור מקדם/ת בתוך חברה ו- 46% עובדים/ות כרגע בתוך חברת שיווק/קידום.
(כחשוב לציין שאחוז הנשים שענו לסקר השנה הוא רק 22.7%)
למרות שתעשיית קידום האתרים מתפרשת על יותר ויותר תחומים ורבדים שונים (במסגרת עבודת הקידום), כאשר המחשבה הטבעית הייתה שכל אדם יתחבר אל הנישה מתוך עולם זה ו"יתמחה" בה, התוצאה בפועל מגלה כי יותר ויותר אנשים בוחרים ל"הכליל" את עבודתם ולפעול בכל רבדי עבודת הקידום לעומת הנטייה להתמחות בתחום ספציפי בתוכה.
מה חברות הקידום מציעות ללקוחותיהן?
92% Search Engine Optimization
82% Analytics
71% Link building
71% Content marketing
70% Social Media and/or Community Management
ואלו 10 הפעולות הנפוצות ביותר בקידום אתרים/ברנדים (inbound marketing):
1. 76% Social - Set up/ran a Facebook business page
2. 74% Analytics - Analyzed/tracked site speed and page-load times
3. 69% Competitive - Analyzed competitors' back-links for opportunities
4. 64% Competitive - Analyzed competitors' content for inspiration/opportunities
5. 64% Social - Set up a Google+ business profile
6. 63% Analytics - Analyzed [not provided] data in Google Analytics
7. 59% Content - Started a new blog or invested heavily in blogging
8. 58% On-page - Used rel="canonical" to control duplicate content
9. 57% Analytics - Employed conversion tracking to improve ROI
10. 55% SEO - Focused on Local SEO: Google Places, local keyword targeting, etc.
ולגבי התוכן?
מהו התקציב החודשי
וכמה מתוקצב לתוכנות וכלי עזר וכדומה בתשלום לקידום אתרים?
ותקציב שיווקי:
וכמובן, החלק הכי מעניין של הסקר, הכלים הנפוצים ביותר לשימוש תעשיית SEO:
5 כלי האנליזציה הנפוצים ביותר בין המשיבים/ות:
93% Google Analytics
16% WordPress Stats
13% Omniture
9% CrazyEgg
7% Compete
16% WordPress Stats
13% Omniture
9% CrazyEgg
7% Compete
5 כלי מחקר מילות מפתח הנפוצים ביותר:
88.3% Google AdWords
58.6% Google Insights
20.2% SEMRush
16.7% Wordtracker
13.9% Raven
5 כלים לשיווק תוכן והפצה:
74% Twitter
53% LinkedIn
45% Google's Insights for Search
31% StumbleUpon
31% Google Reader
53% LinkedIn
45% Google's Insights for Search
31% StumbleUpon
31% Google Reader
5 הכלים הנפוצים ביותר לאופטימיזציית המרה
73% Google Website Optimizer
18% CrazyEgg
16% Pingdom
11% ClickTale
8% KISSmetrics
18% CrazyEgg
16% Pingdom
11% ClickTale
8% KISSmetrics
5 הכלים הנפוצים ביותר לאחסנת וידאו:
75% YouTube
30% Vimeo
23% Facebook
15% Google+
11% Self-hosted
30% Vimeo
23% Facebook
15% Google+
11% Self-hosted
10 הכלים (בתשלום) הנפוצים ביותר בקרב מקדמי/ות אתרים:
55% SEOmoz & Open Site Explorer
17% Majestic SEO
17% Raven
13% SEMRush
10% Screaming Frog
9% Market Samurai
8% Advanced Web Ranking
8% Link Assistant, Rank Tracker, etc.
7% Wordtracker
7% Spyfu
17% Majestic SEO
17% Raven
13% SEMRush
10% Screaming Frog
9% Market Samurai
8% Advanced Web Ranking
8% Link Assistant, Rank Tracker, etc.
7% Wordtracker
7% Spyfu
*הערה: SEOMoz מבקשת לציין שהסקר במקור מקודם על ידה ולכן, אנא שימו לב שהנתון המקושר ל-55% יכול להיות הטייה.
10 הכלים (לשימוש חינמי) הנפוצים ביותר:
83% Google Webmaster Tools
47% SEOmoz & Open Site Explorer*
42% Bing Webmaster Tools
41% Firebug
31% Majestic SEO*
28% Yahoo! Site Explorer
26% Xenu
22% SEOBook Tools*
19% Screaming Frog*
18% Hubspot Grader*
47% SEOmoz & Open Site Explorer*
42% Bing Webmaster Tools
41% Firebug
31% Majestic SEO*
28% Yahoo! Site Explorer
26% Xenu
22% SEOBook Tools*
19% Screaming Frog*
18% Hubspot Grader*
*בנוסף לגרסאות חינם, קיימות גם גרסאות בתשלום.
10 ערוצי מדיה חברתית הנפוצים ביותר:
88% Facebook
83% Twitter
55% Google+
49% YouTube
47% LinkedIn
47% Blogging
21% Pinterest
9% StumbleUpon
5% Tumblr
5% Flickr
83% Twitter
55% Google+
49% YouTube
47% LinkedIn
47% Blogging
21% Pinterest
9% StumbleUpon
5% Tumblr
5% Flickr
הערת כותבת הבלוג: את התמתחותי בתחום קידום האתרים עשיתי ברשת האינטרנט הבינלאומית, לכן הכלים השונים שמוזכרים כאן הם חלק בלתי נפרד מתהליך המערך SEO שבו אני פועלת ביום-יום. אנא אם יש לכם/ן בקשות לסקירות כלים מסויימים השאירו כתגובה ואנסה להענות להן במהרה.
אנא הרגישו חופשיים לתת את חוות הדעת שלכם/ן, את הכלים, רשתות החברתיות, כלי הפצת תוכן וכדומה האהובים עליכם/ן.. מה כן הייתם רוצים לראות בתוצאות הסקר הזה?
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה