בפוסט זה אתמקד בשני דברים עיקריים ביצירת תוכן איכותי לאתרכם, התמקדות בנישה ודגשים על התוכן ו"מחפש התוכן". אך קודם כל, אפתח בהקדמה קצרצרה..
ניחא הרמתם אתר, בלוג או כל ערוץ הפצת תוכן אינטרנטי אחר.. ושיווקתם קודם כל, בין מעגל החברים הקרוב אליכם ואז בין מעגלי החברים הקרובים להם וכהנה וכהנה... אך הדבר שיגרום לאנשים לחזור אל אתרכם/ן הוא התוכן. מהו תוכן? כל פיסת טקסט, אימג' (תמונה), וידאו או סאונד שאתם מספקים. נכון זה נשמע הזוי, אך העובדה היא, שהקונספט מאחורי web 2.0 שינה את פני האינטרנט עדיין לא הוטמע בין רוב אוכלוסיית הגולשים, בעיקר בין ספקי התוכן.
"ספק תוכן" הוא כל אדם או קבוצה של פרטים, או חברה מסחרית (למען הסר ספק) ששומרת על עדכון שוטף של עולם התוכן שלה. כיוון שהאינטרנט הוא כצלחת פטרי לנישות ולתתי-נישות, תוכן על כל דבר שהוא בין מענייניכם/ן יהווה מוקד משיכה לקהל יעד זה או אחר. אז שאלה ראשונה חשובה..
התשובה לכך היא פשוטה, באיזו נישה שתרצו.. אם בחרתם בנישה שהיא חלק מהעולם התוכן הפנימי שלכם/ן (תחומי עניין) אז מבחינתכם/ן מדובר ביצירה אישית בתוך תחום עניין - היתרון לכך הוא ברור.. אם אוהבים את אשר עושים, העבודה מתבצעת לצד הטוב ביותר. מכך משתמע, שהתוכן יהיה איכותי יותר, כי נהניתם לכתוב אותו.. נהניתם לחקור אותו ולשתף עם קהל קוראיכם. החסרון יחסי לכך: גודל הנישה המדוברת.. אם ראש מעניינכם ו/או תחביבכם הוא למשל הצלת יהודי דנמרק (בתקופת מלחמת העולם ה-II) . כמה שהנושא מעניין, לא בטוח שתגיעו לשיאים חדשים בתנועה אל האתר.. צריך תמיד לחשוב מי הקהל היעד המדובר ובגודל הנישה (גודל ופוטנציאל חשיפה). כמובן, שגם את נושא עולם התוכן של "הצלת יהודי דנמרק" ניתן לקדם בהצלחה ואפילו למצוא נישה גלובלית ממוקדת נושא, תחת קידום עם "קיטלוג נושאים" רלוונטים נוספים (הסטוריה, מלחמת העולם השניה, היסטוריה של דנמרק וכדומה) - בקיצור, עם מעט יצירתיות ניתן לקדם הכל.
אם בחרתם להתמקד בנישות יותר מרכזיות, יותר פופולריות (ויותר תחרותיות, כיוצא בזה) - כאן התוכן הוא הכלי שבאמצעותו תוכלו לאייש תוצאות חיפוש נדרשות בתקציב יחסית נמוך לעומת אתרים ישנים שחזקים באינטרנט מבחינות אחרות (קישורים "אחוריים", אינדוקסים רבים, ותק אינטרנטי וכדומה) - גם בנישות הללו יש יתרונות וחסרונות. (כמדומני, כמו כל דבר אחר בעולמנו)
אז עצה קטנה.. תייצרו לכם תרשים זרימה של הנישה, תת-נישה (התמקדות ספציפית בנישה המדוברת), קווי מתאר של כתבות תוכן עתידניות, קהל יעד (גילאים, אזור גאוגרפי, שפה, תחומי עניין וכדומה), ומקורות עדכניים ומעניינים שיספקו לכם השראה ומקור התייחסות ליצירת התוכן האישי האיכותי שלכם.
אחרי הכנה זו לאתר תוכן חדש, התחילו לכתוב את התוכן והעלו את התוכן לאתר/בלוג (בקצב דינמי שיאפשר לקהל לא לחכות יותר מידי לעדכונים חדשים)
התוכן צריך להיות "קל" לאיתור (שימוש נכון ב"מילות מפתח" יאנדקס את כתבות התוכן בצורה יותר נכונה במנועי החיפוש ויעזור לקדם את אתרכם בצורה נכונה יותר, שימוש בתיוג h1, וh2, שימוש במטא-דאטה: תיאור, כותרת ומילות חיפוש קישורים לכתבות תוכן רלוונטיות, alt תגיות לתמונות)
התוכן צריך להיות "קל" לקריאה (שימוש בשפה נכונה, בהירה ותקנית אך בו זמנית קלילה לקריאה יהוו קרקע לחווית משתמש נכונה יותר ויתבטא במספר ה"עוקבים" אחרי התוכן - כשתוכן נכתב, באתרים לא-אקדמיים/מקצועיים וכדומה, הוא צריך להכתב בגובה העיניים ולדבר ישירות אל קהל היעד, ניעור רעיונות ישנים בדרכי תיאור חדשות, בעל הקשרים וכדומה)
התוכן צריך להיות מובן (ראו הערה קודמת)
הcall for action בתוכן צריך להיות ברור ומעורר אינטראקטיביות (החל מלעורר את קוראיכם להגיב ועד קריאה לפעילות אחרת בתוך האתר ומחוצו, סיכום פעולות נדרשות ועוד ועוד)
התוכן צריך להיות "בעל נכונות לשיתוף" (התקינו וידג'טים שונים או פלאגאינס, תלוי בפלטפורמות שבשימושכם, לשיתוף ברשתות החברתיות - תנו לקסם שבטבעיות שבשיתוף הויראלי לעשות את שלו)
אם מדובר בתוכן של אימג' - תזכרו לקודד את התמונות בalt נכון וtitle מדויק (לאינדוקס יותר נכון במנועי החיפוש ולקריאה נכונה יותר המאפשרת חווית משתמש טובה יותר)
תזכרו שבSEO לא מדובר רק על קידום נכון במנועי חיפוש (הקשר + תוכן) אבל גם על ה"מחפש", על מנת להשיג חווית משתמש מקסימלית צריך להשמר האיזון בין האספקט הוובי (אתר התוכן), ההקשר (קישורים נכונים והפניות נכונות) וראיית ה"מחפש" (יצירת גישות "כניסה" נכונות וברורות אל האתר).
ניחא הרמתם אתר, בלוג או כל ערוץ הפצת תוכן אינטרנטי אחר.. ושיווקתם קודם כל, בין מעגל החברים הקרוב אליכם ואז בין מעגלי החברים הקרובים להם וכהנה וכהנה... אך הדבר שיגרום לאנשים לחזור אל אתרכם/ן הוא התוכן. מהו תוכן? כל פיסת טקסט, אימג' (תמונה), וידאו או סאונד שאתם מספקים. נכון זה נשמע הזוי, אך העובדה היא, שהקונספט מאחורי web 2.0 שינה את פני האינטרנט עדיין לא הוטמע בין רוב אוכלוסיית הגולשים, בעיקר בין ספקי התוכן.
"ספק תוכן" הוא כל אדם או קבוצה של פרטים, או חברה מסחרית (למען הסר ספק) ששומרת על עדכון שוטף של עולם התוכן שלה. כיוון שהאינטרנט הוא כצלחת פטרי לנישות ולתתי-נישות, תוכן על כל דבר שהוא בין מענייניכם/ן יהווה מוקד משיכה לקהל יעד זה או אחר. אז שאלה ראשונה חשובה..
באיזו נישה אתם רוצים להתמקד?
התשובה לכך היא פשוטה, באיזו נישה שתרצו.. אם בחרתם בנישה שהיא חלק מהעולם התוכן הפנימי שלכם/ן (תחומי עניין) אז מבחינתכם/ן מדובר ביצירה אישית בתוך תחום עניין - היתרון לכך הוא ברור.. אם אוהבים את אשר עושים, העבודה מתבצעת לצד הטוב ביותר. מכך משתמע, שהתוכן יהיה איכותי יותר, כי נהניתם לכתוב אותו.. נהניתם לחקור אותו ולשתף עם קהל קוראיכם. החסרון יחסי לכך: גודל הנישה המדוברת.. אם ראש מעניינכם ו/או תחביבכם הוא למשל הצלת יהודי דנמרק (בתקופת מלחמת העולם ה-II) . כמה שהנושא מעניין, לא בטוח שתגיעו לשיאים חדשים בתנועה אל האתר.. צריך תמיד לחשוב מי הקהל היעד המדובר ובגודל הנישה (גודל ופוטנציאל חשיפה). כמובן, שגם את נושא עולם התוכן של "הצלת יהודי דנמרק" ניתן לקדם בהצלחה ואפילו למצוא נישה גלובלית ממוקדת נושא, תחת קידום עם "קיטלוג נושאים" רלוונטים נוספים (הסטוריה, מלחמת העולם השניה, היסטוריה של דנמרק וכדומה) - בקיצור, עם מעט יצירתיות ניתן לקדם הכל.
אם בחרתם להתמקד בנישות יותר מרכזיות, יותר פופולריות (ויותר תחרותיות, כיוצא בזה) - כאן התוכן הוא הכלי שבאמצעותו תוכלו לאייש תוצאות חיפוש נדרשות בתקציב יחסית נמוך לעומת אתרים ישנים שחזקים באינטרנט מבחינות אחרות (קישורים "אחוריים", אינדוקסים רבים, ותק אינטרנטי וכדומה) - גם בנישות הללו יש יתרונות וחסרונות. (כמדומני, כמו כל דבר אחר בעולמנו)
אז עצה קטנה.. תייצרו לכם תרשים זרימה של הנישה, תת-נישה (התמקדות ספציפית בנישה המדוברת), קווי מתאר של כתבות תוכן עתידניות, קהל יעד (גילאים, אזור גאוגרפי, שפה, תחומי עניין וכדומה), ומקורות עדכניים ומעניינים שיספקו לכם השראה ומקור התייחסות ליצירת התוכן האישי האיכותי שלכם.
אחרי הכנה זו לאתר תוכן חדש, התחילו לכתוב את התוכן והעלו את התוכן לאתר/בלוג (בקצב דינמי שיאפשר לקהל לא לחכות יותר מידי לעדכונים חדשים)
דגשים לכתיבת תוכן:
*(לקוח מ Content Checklist by Nitro )
התוכן צריך להיות "קל" לאיתור (שימוש נכון ב"מילות מפתח" יאנדקס את כתבות התוכן בצורה יותר נכונה במנועי החיפוש ויעזור לקדם את אתרכם בצורה נכונה יותר, שימוש בתיוג h1, וh2, שימוש במטא-דאטה: תיאור, כותרת ומילות חיפוש קישורים לכתבות תוכן רלוונטיות, alt תגיות לתמונות)
התוכן צריך להיות "קל" לקריאה (שימוש בשפה נכונה, בהירה ותקנית אך בו זמנית קלילה לקריאה יהוו קרקע לחווית משתמש נכונה יותר ויתבטא במספר ה"עוקבים" אחרי התוכן - כשתוכן נכתב, באתרים לא-אקדמיים/מקצועיים וכדומה, הוא צריך להכתב בגובה העיניים ולדבר ישירות אל קהל היעד, ניעור רעיונות ישנים בדרכי תיאור חדשות, בעל הקשרים וכדומה)
התוכן צריך להיות מובן (ראו הערה קודמת)
הcall for action בתוכן צריך להיות ברור ומעורר אינטראקטיביות (החל מלעורר את קוראיכם להגיב ועד קריאה לפעילות אחרת בתוך האתר ומחוצו, סיכום פעולות נדרשות ועוד ועוד)
התוכן צריך להיות "בעל נכונות לשיתוף" (התקינו וידג'טים שונים או פלאגאינס, תלוי בפלטפורמות שבשימושכם, לשיתוף ברשתות החברתיות - תנו לקסם שבטבעיות שבשיתוף הויראלי לעשות את שלו)
אם מדובר בתוכן של אימג' - תזכרו לקודד את התמונות בalt נכון וtitle מדויק (לאינדוקס יותר נכון במנועי החיפוש ולקריאה נכונה יותר המאפשרת חווית משתמש טובה יותר)
תזכרו שבSEO לא מדובר רק על קידום נכון במנועי חיפוש (הקשר + תוכן) אבל גם על ה"מחפש", על מנת להשיג חווית משתמש מקסימלית צריך להשמר האיזון בין האספקט הוובי (אתר התוכן), ההקשר (קישורים נכונים והפניות נכונות) וראיית ה"מחפש" (יצירת גישות "כניסה" נכונות וברורות אל האתר).
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה